
ترند های توییتر موضوعات رایج بحث در حال حاضر هستند که در هرلحظه رو رشد میباشند ترند های توییتر در سمت چپ تایم لاین توییتر شما نشان داده میشوند. آنها مخصوص منطقهای هستند که در آن زندگی میکنید.
شما ابتدا یک ترند را مشاهده میکنید، سپس با استفاده از کلمات کلیدی مناسب درباره آن مینویسید. ازآنجاکه موضوع در حال ترند شدن است، بهاحتمالزیاد خوانندگان و همچنین فالووران جدید توییتر پیدا میکنید با ما همراه باشید تا در مورد ترندهای جهانی توییتر بیشتر بیاموزید .
روشهای تحقیق و یافتن ترند های توییتر
علاوه بر اینکه باید بدانید چه موقع از هشتگ های ترند توییتر استفاده کنید، باید بدانید که هشتگ های محبوب و ترند توییتر کدام هستند.
در اینجا چند روش برای یافتن ترند های محبوب توییتر وجود دارد.
1.جستجوی ترند های بومی توییتر
سادهترین راه برای مشاهده ترند در توییتر در صفحه جستجوی رسمی توییتر است.
توییتر دارای یک ویژگی جستجوی بومی است که به شما امکان میدهد از آخرین موضوعات پرطرفدار و هشتگ ها مطلع شوید.
از داشبورد توییتر خود، روی برگه #Explore کلیک کنید. سپس برگه “trending” را انتخاب کنید تا لیستی از عناوین و هشتگ هایی که در حال حاضر در منطقه شما ترند و پرطرفدار هستند را دریافت کنید.
همچنین میتوانید لیستی از عناوین و هشتگ های محبوب را با توجه به علایق شخصیسازی کنید. و میتوانید محبوبترین موضوعات را در دستههای مختلف مانند ورزش و سرگرمی بررسی کنید.
البته ازآنجاکه اینها ترندهای برتر در میان مخاطبان گسترده هستند، کمی سخت است که بتوانید مشخصات موردعلاقه مخاطبان برند خود را انتخاب کنید.
2. ابزار یافتن هشتگ ترند توییتر Trendsmap
Trendsmap با نشان دادن جدیدترین هشتگ های ترند توییتر به شما اجازه میدهد عملکرد آنها را در طول زمان کاوش کنید. به شما کمک میکند تا با محدودیتهای عملکرد جستجوی هشتگ بومی توییتر مقابله کنید.
همچنین به شما امکان میدهد در مورد موضوعات خاص دیدگاه مفصلی داشته باشید. و به شما امکان میدهد محبوبترین توییت ها و حسابهای مرتبط با آنها را مشاهده کنید.
مشاغل محلی میتوانند از Trendsmap برای یافتن هشتگ در منطقه خاص خود استفاده کنند.
اگر شرکتی دارید که از ترافیک محلی رونق میگیرد (مانند رویدادها و غیره) این ابزار بسیار عالی است.
این ابزار محبوبترین موضوعات ترند را بر اساس جغرافیا نشان میدهد. با استفاده از Trendsmap کلمات، کاربران و هشتگ های محلی ترند را دریافت میکنید.
روی بزرگنمایی بر روی نقشه تعاملی کلیک کنید تا آنچه را که به دنبال آن میگردید، پیدا کنید.
با استفاده از نسخه پرداختی آن، میتوانید جستجوی خود را در شهرهای خاص و مکانهای دیگر محدود کرده و نوع دادهای را که میبینید سفارشی کنید.
Trendsmap گزینههای رایگان و پولی دارد که از 25 دلار در ماه شروع میشود. نسخه رایگان فقط دادههای بلادرنگ را ارائه میدهد، درحالیکه برنامههای پولی دادههای تاریخی را نیز نشان میدهد.
3.سایت یافتن هشتگ ترند توییتر TwitScoop
آیا میدانید از کجا شروع به جستجوی موضوعات ترند توییتر کنید؟ Twitscoop.com مکانی عالی برای شروع است.
TwitScoop آنچه را که در هر زمان در توییتر رواج دارد را گردآوری میکند. ترندها هر ساعت برای همه کشورها بهروز میشوند.
در صفحه اصلی آن، شما هر 50 ساعت 50 مورد برتر، هشتگ ها یا موضوعات برتر توییتر را مشاهده خواهید کرد.
در Twitscoop میتوانید ترندهای عمومی را مشاهده کرده یا ترندهای یک کشور خاص را جستجو کنید.
ترند توییتر یک موضوع هشتگ محور است که در حال حاضر بسیار محبوب است.
4. ابزار یافتن هشتگ ترند توییتر RiteTag
RightTag برای یافتن و ردیابی هشتگ های فعلی و ترند عالی است. درعینحال به شما در کشف بهترین هشتگ های مرتبط با تصاویر و متن نیز کمک میکند.
باوجود پلاگین کروم آن، میتوانید متن را هایلایت کنید یا هنگام کلیک راست روی تصاویر، پیشنهادهای فوری هشتگ را دریافت کنید.
5. ابزار یافتن هشتگ ترند توییتر Hashtagify
اگر بهتازگی تحقیق در مورد هشتگ را شروع کردهاید، Hashtagify یک منبع عالی است.
درک بصری و ساده، به شما در یافتن هشتگ های مرتبط و همچنین اطلاعاتی درباره محبوبیت هشتگ در طول زمان، دادههای مربوط به اینفلوئنسرها و اطلاعات مربوط به مناطق جغرافیایی و زبانهای مورد استفاده کمک میکند.
این ابزار در دو نسخه رایگان و پولی در دسترس است.
6.ابزار یافتن هشتگ ترند توییتر Keyhole
Keyhole عملکرد جستجوی رایگان را ارائه میدهد که از آن برای جمعآوری اطلاعات عمومی استفاده میکند.
میتوانید دادههای بلادرنگ مانند کاربران، تعداد پستها، اطلاعات جمعیتی، ایمپرشن ها، دسترسی، منابع برتر و احساسات را به دست آورید.
7. ابزار یافتن هشتگ ترند توییتر Sprout Social
برای ایجاد یک لیست مرتبطتر از هشتگ های ترند توییتر، از ابزار Sprout Social نهایت استفاده را ببرید.
گزارش ترند های توییتر به شما امکان مشاهده موضوعات و هشتگ هایی را میدهد که افراد هنگام منشن برند شما مرتباً از آنها استفاده میکنند.
حتی میتوانید برای هر هشتگ ترند ذکرشده، تجزیهوتحلیل هشتگ جامع از جمله فرکانس روز یا افراد و برندهایی که در مورد شما صحبت میکنند دریافت کنید.
جستجوی هشتگ های ترند برای دیده شدن است. اما این امر ارزش طولانیمدتتری مانند وفاداری به برند و ایجاد هشتگ های توییتر که مرتبط با علاقه مخاطبان شما است را به همراه دارد.
چرا هشتگ های توییتر مهم هستند؟
هشتگ ها ترکیبی از کلمات کلیدی یا عباراتی هستند که قبل از آنها نماد #، بدون هیچگونه فاصله یا نقطهگذاری وجود دارد.
بهعنوانمثال، اگر نماد # را در مقابل کلمات “رسانه اجتماعی” قرار دهید، به هشتگ #رسانه_اجتماعی تبدیل میشود.
هشتگ ها به توییت های گروهی و مکالمات پیرامون موضوعی مشابه کمک میکنند تا افراد بتوانند آنچه را که به آنها علاقهمند است بهراحتی پیدا و دنبال کنند.
بنابراین وقتی کسی هشتگ خاصی را کلیک یا جستجو میکنند، میتوانند تمام پروفایلها و پستهای عمومی را که از آن هشتگ استفاده کردهاند را پیدا کند.
بنابراین از هشتگ های مرتبط با توییت خود استفاده کنید. در این صورت فرصت خوبی برای دیده شدن در هنگام جستجوی افراد درباره آن هشتگ یا موضوع وجود دارد.
و هرچه توییت شما بیشتر دیده شود، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد با آن تعامل کنند.
هشتگ ها به تقویت قابلیت کشف توییت ها کمک میکنند. بهعلاوه دامنه دسترسی شما را فراتر از موارد فالووران شما میبرند.
هشتگ های ترند توییتر چیست؟
تعامل با هشتگ های ترند پرطرفدار توییتر همچنین میتواند به شما کمک کند مخاطبان بسیار مرتبطی را که به بحثهای شما علاقهمند هستند جذب کنید.
برخی ممکن است محصولات شما را از طریق این هشتگ ها کشف کنند. درحالیکه دیگران ممکن است برند شما را دنبال کنند.
“ترند شدن” هشتگ توییتر به چه معناست؟ ترند های توییتر در نوار کناری “What’s happening” در دسکتاپ، یا برگه جستجو در تلفن همراه یافت میشود.
این موارد موضوعاتی را نشان میدهند که در حال حاضر قدرت تعامل را افزایش میدهند و موجب مکالمه در توییتر میشوند.
این عناوین، اخبار و هشتگ های محبوب بر اساس ترند جهانی، موضوعات منطقهای یا مرتبط با الگوریتم توییتر با توجه به منافع شخصی، بسته به تنظیمات کاربر، انتخاب میشوند.
یک منبع قابلاعتماد از هشتگ ترند توییتر، هشتگ تعطیلات است که اغلب بهطور منظم اتفاق میافتد. و در صورت وقوع، به صفحات هشتگ برتر توییتر راه مییابد.
فراتر از این هشتگ های برتر قابل پیشبینی، ترند توییتر بهسرعت در اطراف اخبار روز، رویدادها و حتی meme هایی ظاهر میشود که بهطور غیرمنتظره وایرال میشوند.
درحالیکه استفاده از هشتگ ها و مکالمههای ترند توصیه میشود، مطمئن شوید که معنی هشتگ دادهشده را کاملاً درک کردهاید.
همچنین ارتباط آن را با مفهوم برند و هویت خود را قبل استفاده از آن در یک توییت بررسی کنید.
به همین دلیل است که با استفاده از ابزار جستجوی هشتگ و تحقیق میتوانید هشتگ ها را بهطور مؤثر در محتوای آینده خود بگنجانید.
تفاوت هشتگ های محبوب و هشتگ های ترند توییتر
این موضوعات در حال حاضر بسیار خبرساز هستند و افراد زیادی علاقهمند به آنها هستند.
در توییتر، هشتگ های ترند موارد جدیدی هستند که نباید آنها را با هشتگ های محبوب اشتباه گرفت.
هشتگ های ترند در لحظه ایجاد میشوند و ممکن است عمر کوتاهی داشته باشند یا برای مدت طولانی مورداستفاده قرار گیرند. این هشتگ ها بسته به اخبار یا شرایط روز ممکن است تغییر کنند.
اما هشتگ های محبوب ترند نیستند و تنها به شرایط وابسته نمیباشند. زیرا ممکن است از قدیمالایام وجود داشته باشند.
چه کسانی باید بهطور منظم ترند توییتر را بررسی کنند؟
چرا باید ترند های توییتر را دنبال کنید. دلایل زیادی وجود دارد. افراد با اهداف مختلف ترند های داغ توییتر را جستجو میکنند.
- بازاریابهایی که به دنبال هشتگ های ترند برای پایهگذاری کمپینها هستند.
- وبلاگ نویسان و سایر سازندگان محتوا که به دنبال ایده هستند.
- دانشجویان و محققانی که به دنبال محتوای موضوعی برای بررسی هستند.
- دولتهایی که میخواهند روحیه شهروندان را درک کنند.
بنابراین همانطور که میبینید، دلایل مختلفی برای پیگیری هشتگ های ترند، مرسوم و مد روز در توییتر وجود دارد. در ادامه روشهای یافتن ترندها و هشتگ های ترند توییتر را شرح خواهیم داد.
چگونگی استفاده از هشتگ های توییتر برای برند
نکته کلیدی در هشتگ های توییتر استفاده صحیح از آنها و نه استفاده کورکورانه و امید داشتن به بهترین نتایج است.
این امر بهویژه در مورد کسانی که حسابهای رسانههای اجتماعی تجاری خود را اجرا میکنند صادق است. زیرا نیاز به اتخاذ یک رویکرد حسابشده برای بازاریابی هشتگ مناسب دارد.
در زیر بررسی کنید چه زمانی باید از هشتگ های توییتر برای برند خود استفاده کنید:
1.توییت کردن در مورد رویدادها و کنفرانسها
از هشتگ های ترند توییتر برای پیوستن به مکالمات پیرامون رویدادهای محبوب (مانند #Oscars) و کنفرانسهای صنعت (مانند #SocialMediaWeek) نهایت استفاده را ببرید.
حتی اگر برند شما در رویدادی ظاهر میشود یا در آن همکاری میکند، میتوانید از این هشتگ ها برای به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به مشارکت خود استفاده کنید.
2. تعطیلات و جشنها
هنگام جشن گرفتن یک جشن ملی (#نوروز) یا جهانی (#EarthDay) با انجمن خود از هشتگ های توییتر استفاده کنید.
علاوه بر تعطیلات بسیار مهم و اصلی، شما میتوانید در جشنهای کمتر شناختهشده مانند روز ملی فست فود یا روز ملی ایموجی ها نیز در این برنامه لذت ببرید.
حتماً از جشنهایی که به محصول شما بسیار مرتبط هستند نهایت استفاده را ببرید.
3. تبلیغ کمپینهای تجاری
بهترین زمان برای استفاده از هشتگ های توییتر زمانی است که برند خود و محصولات آن را تبلیغ میکنید. این میتواند از طریق هشتگ برای یک کمپین بازاریابی خاص یا حتی هشتگ برای خود محصول باشد.
شما همچنین میتوانید یک کمپین هشتگ برند ایجاد کنید تا محتوای تولیدشده توسط کاربر را جمعآوری کنید. در این صورت برند شما دید و دسترسی بیشتری خواهد داشت.
4. پیوستن به مباحث فرهنگی
توییتر یک مرکز مکالمه، بهویژه در مورد موضوعات فرهنگی است.
بنابراین اگر تصمیم دارید در این نوع مکالمهها شرکت کنید، استفاده از هشتگ مربوط به موضوع کمک میکند تا توییت شما تا حدودی قابلمشاهده باشد.
به خاطر داشته باشید که برند شما نیازی به تعامل در هر موضوع فرهنگی ندارد.
بحرانهای شبکههای اجتماعی حتی وقتی فکر میکنید توییت شما با موضوع مطابقت دارد ممکن است رخ دهد. قبل از ارسال مطلب حتماً موضوع را درک کنید.
5.پیوستن به چالشها و ترند های هفتگی محبوب توییتر
بسیاری از هشتگ های ترند و پرطرفدار توییتر شامل چالشها و ترندهای هفتگی مانند #Motivation و غیره است.
بنابراین اگر روزی تصمیم گرفتید در این چالشها و ترندها شرکت کنید، استفاده از هشتگ های مربوطه را فراموش نکنید.
6.نشان دادن حمایت خود از یک هدف
در دورهای که مصرفکنندگان با آگاهی اجتماعی بالایی در جامعه مشارکت میکنند، ایستادگی در برابر یک هدف برای برندها بسیار مهم است.
طبق نظرسنجی ها، 70٪ از مصرفکنندگان احساس میکنند که برندها باید درباره موضوعات عمومی موضع بگیرند.
و هنگامیکه حمایت خود را از یک هدف نشان میدهید، از هشتگ های ترند توییتر استفاده کنید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید.
7. ارسال مطالب با موضوعات موردعلاقه عمومی
حتی هنگامیکه در مورد موضوعات موردعلاقه عمومی پست میگذارید (مانند #طبیعت، #بازاریابی و غیره)، یک هشتگ مرتبط به شما کمک میکند بین مخاطبان علاقهمند بیشتری دیده شوید.
با استفاده از موضوعات موردعلاقه عمومی، مخاطبان خود را فراتر از بازار محلی خود گسترش دهید.
سخن پایانی
توییتر مکانی عالی برای ردیابی ترندهای نوظهور است وقتی وقایع مهم یا داستانهای بزرگ اتفاق میافتد، مردم در مورد آن توییت میکنند. ناگزیر آن موضوع و هشتگ بهعنوان یک ترند برتر در بالای لیست جستجوهای توییتر قرار میگیرد.
پیوستن به این ترند های داغ توییتری موجب بیشتر دیده شدن اکانت شما میشود. به همین جهت ردیابی هشتگ های ترند و ترند توییتر اهمیت بهسزایی مییابد استفاده مؤثر از هشتگ های توییتر بهطورمعمول موجب ایجاد تعادل بین هشتگ های برند و ترند میشود. پیوستن به مکالمه درباره هشتگ های ترند مرتبط با برند منجر برقراری ارتباط میشود.
در استراتژی برنامهریزی محتوا، آیا شما بر محتوای پیشبرنامهریزی شده در اطراف هشتگ یک کمپین تمرکز میکنید؟ یا میخواهید از طریق ترند های محبوب توییتر و رویدادهایی مانند تعطیلات هشتگ موجود، قابلدسترسی باشید؟ درهرصورت، هشتگ ها راهی قدرتمند برای شناخت و موفقیت برند شما هستند.
هشتگ ها برای موفقیت در بازاریابی توییتر کاملاً ضروری هستند. از این منابع برای شروع کار استفاده کنید.
هرکدام را امتحان کنید تا مشخص کنید کدامیک از ابزارها برای کسبوکار شما بهترین نتیجه را دارند. استفاده از نسخههای آزمایشی رایگان به شما کمک میکند بفهمید در کدامیک باید سرمایهگذاری کنید.