با شما هستیم تا در مورد هشتگ مناسب برای اینستاگرام صحبت نماییم. همانور که میدانید هشتگ ها یکی از بخش های اصلی اینستاگرام هستند و هچچنن برای استفاده از آنها باید بسیار محتاطانه عمل کنیم زیرا استفاده از هر نوع هشتگی برای پست ما مناسب نیست و علاوه بر این موضوع استفاده از هشتگ های زیاد باعث آسیب رسیدن به اکانت ما میشوند.
پس با ما همراه باشید تا در ابتدا در مورد هشتگ ها و انواع آنها صحبت نماییم سپس بیان کنیم برای پیج شما چه هشتگ هایی مناسب هستند.
هشتگ مناسب برای اینستاگرام (پادکست آموزشی)
هشتگ از نظر فنی روشی برای پیدا کردن مطالب مورد نظر ما در فضای مجازی می باشد. اولین بار از این روش اواسط سال 2007 در برنامه توییتر استفاده شد. اما به زودی در شبکه های اجتماعی دیگر رواج یافت.
تگر بخواهیم یک توضیح کلی در مورد هشتگ ها بدهیم باید بگوییم که hashtag ها نوعی برچسب هستند که باعث شفافیت موضوع شما خواهند شد.
چند نکته در مورد هشتگ ها:
- نحوه قرار دادن آن به شکل “موضوع مورد نظر#” می باشد.
- در موضوع هشتگ گذاری ها بزرگ و کوچک بودن کلمات تاثیری نخواهد داشت. و هردو یک نتیجه را نماش می دهد.حال شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چرا یکسری از افراد هشتگ ها را با حروف بزرگ میگذارند؟ در کلمات چند بخشی برای اینکه خوانایی متن هشتگ بیشتر شود اول کلمات هر بخش را حروف بزرگ قرار می دهند.
- برای بهبود خوانایی در هشتگ های ایرانی از علامت (_) استفاده می شود.
با توجه به محبوبیت شبکه اینستاگرام هشتگ ها در این شبکه احتماعی بیشتر استفاده می شوند. و بسیار نیز مهم هستند. که در ادامه علت آن را توضیح خواهیم داد. و خواهیم آموخت چگونه هشتگ های مناسب انتخاب کنیم؟
چرا باید از هشتگ ها استفاده کرد؟
اینکه چرا باید از هشتگ ها استفاده کنیم و چرا هشتگ مناسب برای اینستاگرام مهم است را میخواهیم با یک مثال بیان نماییم.
شما فکر کنید در حال سفر هستید تا مقصد 200 کیلومتر فاصله دارید. در بین راه تابلویی را می بینید که روی آن نوشته شده میانبر و فاصله آن تا مقصد 150 کیلومتر درج شده است.
بعد از اینکه به جاده نگاه انداختید و جاده آسفالت و خوبی بود. مسلما مصمم می شوید که آن راه را انتخاب کنید که زودتر به مقصد برسید.
هشتگ ها در اینستاگرام هم دقیقا به همین شکل هستند.
فرض کنید یک فردی موضوعی را سرچ کرده باشد که هیچ هشتگی ندارد. پس باید کلی پیج را بگردد تا به هدف خود برسد، یا شاید هیچ وقت آن را پیدا نکند.
مثلا یک نفر کلیپ خنده داری در اینستاگرام دیده است. و فراموش کرده آن را ذخیره نماید یا ابزار برای دانلود نداشته است. اگر این کلیپ هشتگ نداشته باشد شاید دیگر نتواند آن را پیدا کند.
اما اگر هشتگی متناسب با موضوع کلیپ درون آن قرار داشته باشد همه می توانند به راحتی آن را ببینند. پس در واقع هشتگ ها همان میانبرها هستند.
همچنین کسانی که مطالب خود را با هشتگ پست می کنند بازدیدکننده ها و فالووران بیشتری به پیج خود جذب خواهند کرد.
انتخاب هشتگ مناسب
برای هشتگ مناسب برای اینستاگرام باید انواع هشتگ ها را بشناسید تا بتوانید بسیار ساده تر تصمیم گیری کنید. پس در ابتدا با انواع هشتگ ها آشنا شوید سپس براساس نوع فعالیتی که دارید بهترین نوع هشتگ ها را شناسایی کرده و استفاده کنید.
انواع هشتگ های اینستاگرام برای انتخاب
هدف از بررسی هشتگ ها این است که شما بتوانید آن ها اشنا شده و مناسب ترین هشتگ را برای پیج خود انتخاب نمایید.
هشتگ برند (brand):
اگر شما صاحب کسب و کار هستید و برند خاصی را تولید و یا عرضه می کنید باید از هشتگ های برند در اینستا که معرف کسب و کار شماست استفاده نمایید.
اگر برند شما نامی بسیار عمومی دارد و خیلی از افراد از آن استفاده می کنند آن را با کلمه دیگری تلفیق کنید. تا بیشتر در ذهن افراد ماندگار بمانید.
باید دقت کنید در زیر تمامی محصولات خود هشتگ برند را قرار دهید تا با همه محصولات دیده شوید.
قابلیت فالو کردن هشتگ که بسیار نیز جالب است. این امکان را به فروشندگان میدهد تا پیج خود را به مخاطبان نشان دهند.
پس اگر افراد شما را از قبل فالو نکرده اند اصلا نگران نباشید. با هشتگ قرار دادن موضوعات پیج خود می توانید کسانی که هشتگ شما را فالو کرده اند به فالوور و مشتری تبدیل نمایید.
هشتگ محتوایی:
یکی از ساده ترین روش ها برای هشتگ مناسب برای اینستاگرام استفاده از هشتگ های محتوایی است. این هشتگ ها کاملا عمومی هستند و دقیقا همان هایی اند که همه از آن ها استفاده می کنند. مثل هشتگ های موفیعت های جغرافیایی، نام محصولات، سبک زندگی، دانستنی ها و… .
برای مثال اگر صاحب کافی شاپ هستید #قهوه ترک می تواند گزینه مناسبی برای افزایش بازدیدهای پیج شما شود.
بنابراین انتخاب این نوع هشتگ برای پیج اینستاگرام شما مناسب است.
هشتگ کمپین:
کسانی که کمپین های تبلیغاتی دارند استفاده از هشتگ هایی مانند شعار کمپین می تواند به بالا رفتن بازدید پیج کمک کند.
همچنین کسانی که مسابقه برگزار می کنند با هشتگ قرار دادن اسم مسابقه می توانند ترافیک پیج خود را افزایش دهند.
هشتگ رویداد:
رویدادهایی که بازه زمانی خاصی دارند را میتوان به عنوان هشتگ انتخاب نمود.
مثلا در اردیبهشت ماه میتوان گلاب گیری کاشان را جزء رویدادهای زمانی بهار قرار داد. پس کسانی که قصد سفر به کاشان را در اربیهشت دارند با سرچ کردن اسم گلاب گیری هشتگ شما را مشاهده کرده و حتما از آن استقبال می کنند.
هشتگ ترند:
زمانی که تعداد افراد زیادی از یک هشتگ استفاده کنند به اصطلاح به آن ترند گفته می شود یا به آن هشتگ گذاری ترند در اینستاگرام گفته می شود.
این نوع هشتگ ها دوام چند روزه دارند و اگر شما از آن ها استفاده کنید hashtag دزدی محسوب میشود. پس حتما دقت داشته باشید که دچار این مشکل نشوید. زیرا این کار بازدید شما را کاهش می دهد.
چگونه هشتگ مناسب پیدا کنیم
اکنون میخواهیم به سوال چگونه هشتگ مناسب پیدا کنیم پاسخ دهیم و مبنای هشتگ مناسب برای اینستاگرام چیست؟ شما با رعایت یکسری از نکات میتوانید بهترین هشتگ ها را برای پیج خود بیابید. فراموش نکنید که حتما هشتگ ها نباید خیلی عمومی باشند. بلکه شما میتوانید هشتگ های اختصاصی تری نیز بسازید.
چه نکاتی را باید در استفاده از هشتگ ها رعایت نماییم؟
در استفاده از هشتگ ها چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم؟
- حتما از هشتگ های معنی دار استفاده نمایید.
- برای هر پست، تعداد محدودی هشتگ را برگزینید.
- بهتر است هشتگ های پرکاربردی را با هم تلفیق کنید.
- دقت داشته باشید بین کلمات چند بخشی فارسی خود باید به جای space از علامت (_) استفاده نمایید.
- اعداد در هشتگ گذاری مجاز هستند اما علامت های دیگر مانند $،& و… خیر.
- هشتگ های دیگران را کپی نکنید. (هشتگ هایی که ترند هستند مناسب کپی برداری نیستند.)
- بهتر است از هشتگ های کوتاه استفاده نمایید.
- قبل استفاده از هشتگ ها آن ها در اینستاگرام جستجو کنید. و حتما موارد مشابه را هم بررسی نمایید.
- بهینه سازی هشتگ ها یکی از اصول مهم استفاده از آنهاست.
حال که فهمیدیم هشتگ مناسب برای اینستاگرام به چه شکل باید باشد. بهتر است به بقیه نکات در مورد هشتگ ها بپردازیم.
یک سوال بسیار مهم وجود دارد که برای خیلی از کاربران پیش می آید.
علت کار نکردن هشتگ ها در اینستاگرام چیست؟
دلیل کار نکردن هشتگ ها که به اصطلاح شادوبن نام دارد این است که اینستاگرام شما را جریمه کرده است. و به مدت نامعلومی پست شما در هشتگ مورد نظر دیده نخواهد شد.
الگوریتم هایی که اینستاگرام از آن پیروی میکند بسیار پیچیده است. اما نکته این است که آن ها میخواهند محیط هشتگ ها کاملا مرتبط باشد. و در صورتی که حس کنند هشتگ شما با موضوع انتخابی سازگاری ندارد شما را جریمه خواهند کرد.
بنابراین هنگام انتخاب هشتگ برای اینستاگرام باید بسیار دقت کنید.
چگونه بهترین هشتگ را برای پست های خود پیدا کنید؟
اگر می خواهید در زمینه # ها موفق باشید استفاده از هشتگ های معروف را فراموش کنید و یک نام با معنا برای هشتگ خود انتخاب نمایید. (سعی کنید کاملا مرتبط با موضوع و جذاب باشد.)
برای اینکه متوجه شوید کدام کلمات جذاب تر هستند در ابتدا به پیج های رقبای خود سری بزنید و هشتگ های آن را مشاهده نمایید. این کار باعث میشود متوجه شوید مشتریان احتمالی شما به چه چیزهایی علاقمند هستند. و چه پست هایی را بیشتر دنبال می کنند.
همچنین ببنینید چه چیزهایی نیاز جامعه است. و قبل از اینکه افراد زیادی آن را انتخاب کنند شما این کار را انجام دهید.
برای هر پست چند هشتگ قرار دهیم؟
همانطور که در ابتدا گفته شد هشتگ مناسب برای اینستاگرام باید با دقت انجام شود و مهم است که چه تعدادی هشتگ در پست های خود قرار دهید. اینستاگرام به شما اجازه میدهد تا 30 هشتگ برای پست های خود قرار دهید. این محدودیت به این دلیل وجود دارد تا کاربران از هشتگ های نامرتبط زیادی استفاده نکنند. زیرا انتخاب هشتگ مناسب برای اینستا واقعا اهمیت دارد.
اما طبق بررسی های انجام شده توسط افراد مختلف، افرادی که از 5 یا 7 هشتگ در پست های خود استفاده میکنند بازدید بالایی دارند.
پس نباید برای هر پستی 30 هشتگ گذاشت همین که تعداد کمی هشتگ مرتبط با موضوع پست قرار دهید کفایت میکند.
بررسی ها نشان داده با افزایش هشتگ، بازدیدها افزایش پیدا میکنند. اما زمانی که تعداد آنها بیشتر از ده هشتگ میشود ناخودآگاه بازدیدها کم میشوند.
اما برای اینکه مطمئن شوید در پیج شما چند هشتگ مناسب است در پست های مختلف آنها را کم و زیاد کنید تا نتیجه را ببینید. زیرا هیچ کدام از روش ها صددرصدی نیستند. و ممکن است روی تعدادی از پیج ها جواب ندهد. به همین دلیل است که میگوییم خودتان آنها را تست کنید.
اما این نکته را بگوییم که اگر شما در تمام پست های خود از هشتگ های فراوان استفاده کنید مانند یک ربات عمل کرده اید. به همین خاطر پیشنهاد میشود به چند هشتگی که اینستاگرام پیشنهاد میکند بسنده کنید.
اما هشتگ هایی که کمتر استفاده شده اند را برگزینید تا در رقابت پیروز شوید. و هشتگ شما بازدید بالایی پیدا کند.
تعدادی از هشتگ های ترند اینستاگرام
هدف از معرفی این هشتگ ها این است که شما دچار هشتگ دزدی نشوید. و در هشتگ گذاری مناسب برای اینستاگرام دقت کافی را داشته باشید.
نام هشتگ | تعداد استفاده |
love | 1.8 میلیارد |
instagood | 1.1 میلیارد |
photooftheday | 791 میلیون |
fashion | 101 میلیون |
beautiful | 657 میلیون |
art | 643 میلیون |
happy | 84.5 میلیون |
cute | 566 میلیون |
picoftheday | 569 میلیون |
حال که تعدادی از هشتگ های انگلیسی را نام بردیم وقت آن رسیده # های پر استفاده فارسی را نیز معرفی کنیم.
نام هشتگ | تعداد استفاده |
تصمیم | 25.8 میلیون |
عشق | 23.2 میلیون |
تصویر | 19.8 میلیون |
تهران | 17.3 میلیون |
عروس | 11.7میلیون |
لباس | 7.7 میلیون |
سفر | 7.7میلیون |
هنر | 7.4میلیون |
شما می توانید برای استوری های خود نیز از هشتگ ها استفاده نمایید، زمانی که شخصی موضوع # شما را سرچ می کند در بالای صفحه سرچ استوری را میبیند.
برای هشتگ ها اپلکیشن های مختلفی نیز وجود دارد که به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.
هشتگ های پرطرفدار فارسی
اگر قصد دارید هشتگ مناسب برای اینستاگرام انتخاب کنید و هدفتان این است که از هشتگ های ترند فارسی نیز ایده بگیرید ما یکسری از بهترین هشتگ های پرطرفدار ایرانی را به شما معرفی می کنیم. این هشتگ ها عبارت اند از:
#خدا #اینستاگرام #لایک #فالوور #عشق #ایران #تهران #عكس #ویدئو #فالوبک #فالو #جالب #فان #لاکچری #دختر #پسر #عشق #گردشگری #سفر #ایران #تفریح #طبیعت #مسافرت #توریستی #تور_گردشگری
در ادامه یکسری هشتگ های آماده در اختیار شما قرار میدهیم که از آن ها استفاده کنید.
- خودرو
- موتورسیکلت
- اسکیت
- غذا
- چای
- قهوه
- طبیعت
- گل و گیاه
- حیوانات
- سگ
- گربه
- مراسم ازدواج
- تولد
- نوروز
- شب یلدا
- سلفی
- دخترانه
- پسرانه
- دوستان
- عاشقانه
- خانواده
- نوزادان
- کودکان
- گرافیک
- موسیقی
- فیلم
- کتاب
برنامه های ساخت هشتگ
در هشتگ گذاری مناسب برای اینستاگرام میتوانید از برنامه ها نیز کمک بگیرید. البته بهترین روش ها همان هایی بودند که بیان شدند اما اپلیکیشن ها نیز بی تاثیر نیستند.
اپلیکیشن Hashtag Inspector:
این برنامه تمام # های محبوب را پیدا کرده و آن ها را تجزیه تحلیل می کند. با استفاده از این اپلیکیشن میتوانید هشتگ های منحصر به فردی برای خود ایجاد نمایید.
این برنامه زبان های مختلفی دارد که میتوانید hashtag های متفاوتی بسازید.
اپلیکیشن Leetags:
این اپلیکیشن به شما اجازه میدهد تمام شبکه های اجتماعی را بررسی کنید. و به شما نشان میدهد افراد بیشتر با چه هشتگ هایی ارتباط برقرار می کنند.
اپلیکیشن Auto Hash:
این برنامه # ها، موضوعات پیرامون آن ها و بحث هایی که وجود دارد را بررسی می کند. این بررسی را تا 2 سال گذشته انجام می دهد. و از همه وب سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده می کند.
حتی وقتی شما تصویری را بارگذاری میکنید آن را کاملا آنالیز کرده و هشتگ های مناسب را به شما پیشنهاد می دهد.
اپلیکیشن Tagsforlikes:
این برنامه به کسانی کمک میکند که از وارد کردن دستی هشتگ ها خسته شده اند. و می خواهند به صورت اتوماتیک زیر پست هایشان # گذاری شود.
اپلیکیشن Hashto:
این اپلیکیشن علاوه بر قابلیت استفاده از هشتگ های پربازدید دارای کپشن های بسیار جذاب است. که پست های شما را بسیار هیجان انگیزتر می کند.
چگونه هشتگ های ترند اینستاگرام را ببینیم
بسیاری از کاربران سوال میکنند چگونه هشتگ های ترند اینستاگرام را ببینیم؟ در مورد این موضوع باید بگوییم که افراد مشهور و پیج هایی که بازدید بالایی دارند از هشتگ های ترند زیاد استفاده میکنند. شما میتوانید در زیر پست های افراد مشهور هشتگ های ترند را مشاهده نمایید.
کلام آخر
در مورد هشتگ مناسب برای اینستاگرام این نکته را فراموش نکنید که هشتگ ها راز موفقیت شما در پیج های اینستاگرامی هستند. و اگر بخواهید بازدید پیج خود را بالا ببرید باید به نحو احسن از آنها استفاده کنید.
نکاتی که در بالا مطرح شد همگی به شما کمک میکنند تا هشتگ های مناسب را انتخاب کنید اما هیچ وقت در استفاده از آنها زیاده روی نکنید. و فکر نکنید هرچقدر تعداد هشتگ ها بیشتر باشد تاثیر بیشتری نیز خواهد داشت.
تولید محتوای عالی به همراه چند هشتگ پرکاربرد و مرتبط برای شما معجزه میکند. و به راحتی میتوانید مخاطبان زیادی را جذب نمایید برای اینکه بازدید شما بالا برود باید صبور باشید. و فعالیت روزانه در اینستاگرام را فراموش نکنید تا موفق شوید.
در این مقاله سعی کردیم توضیحات کامل و جامعی درباره هشتگ مناسب برای اینستاگرام به شما بدهیم. تا با استفاده از آن ها بتوانید فالوورها و بازدید کننده های پیجخود را افزایش دهید.
با عرض سلام، ممنون از سایت خوبتون من به تازگی وارد اینستاگرام شدم و خیلی اطلاعاتی ازش ندارم میخواستم بدونم اگه تو استوری استیکر هشتگ رو هم بذاریم همون عملکرد هشتگ رو داره؟یا حتما باید تایپ بشه؟
سلام، وقتبخیر؛
بله شما میتونید از استیکر هشتگ استفاده کنید و متن داخل اون رو هشتگ مناسب انتخاب کنید.
من دوست دارم بدانم چه کسانی از هشتگ ها وارد پیج من شده اند! امکانش هست؟
سلام، وقتبخیر؛
اگر اکانت شما بیزینسی باشه بله. برای این کار باید پست رو انتخاب کنید و روی قسمت View Insights کلیک کنید.یک قسمتی هست نوشته from hashtag .در این بخش میتوانید تمام کسانی که از هشتگ وارد پیج شما شده اند ببینید و با توجه به تعداد افراد متوجه شوید آیا هشتگ های مناسبی انتخاب کرده اید یا خیر؟
سلام من یه سوالی داشتم میخواستم بدونم اگه وارد بخش هشتگ ها شدیم و هشتگ های نامرتبط دیدیم میشه کاری کرد که اون ها کلا نمایش داده نشن؟ هشتگ های بی ربط واقعا اذیت کننده هستن!
سلام، وقتبخیر؛
بله امکانش هست.میتونید پست رو باز کنید و روی سه نقطه بزنید سپس گزینه Don’t Show for This Hashtag کنید.
اگر تعداد کسانی که این کار رو انجام داده اند زیاد باشه اینستاگرام متوجه میشه که برای این پست از هشتگ های مناسب استفاده نشده و اون اکانت شادوبن میشه!
استفاده از هشتگ توی بیو تاثیر مثبتی داره؟ توی جستجو میاد؟
سلام، وقت بخیر
استفاده از هشتگ داخل بیو ضرورتی ندارد و داخل سرچ ها نیز نمایش داده نمیشود. اما اگر هشتگ های مناسبی قرار دهید، مخاطبان با موضوعات کلی پیج شما آشنا میشوند.
ببخشید من میخواستم بدونم هشتگ داغ دقیقا چی هستش؟
سلام، وقتبخیر؛
هشتگ داغ همون هشتگ های ترند هستند که در مورد موضوع خاصی مطرح میشه و افراد برای اینکه موضوع مورد توجه قرار بگیره و دیگران در موردش نظر بدهند از هشتگ استفاده میکنند. هشتگ های داغ برای موضوعات خاص و پرطرفدار خیلی هشتگ های مناسبی هستند.