پیج های موفق اینستاگرام کدام ها هستند؟ طی چند سال گذشته، اینستاگرام از یک برنامه ساده اشتراک گذاری تصاویر به یک ماشین قدرتمند برند سازی تبدیل شده است. با پتانسیل بازاریابی عالی، جای تعجب نیست. که مشاغل بزرگ و کوچک به دنبال الهام گرفتن از اینستاگرام هستند. پیج های موفق اینستاگرام دنبال ایجاد استراتژی برنده و پیروزی بر رقبا هستند.
شرکت های زیادی هر روز از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. این استفاده جهت پیشرفت تجارت است اما هنوز برند های زیادی به 2 دلیل در این راه شکست می خورند:
- آن ها از اشتباهات دیگران درس نمی گیرند.
- از اشتباهات دیگران برای ساختن ایده های خلاقانه الهام نمی گیرند.
قبل از شروع کار بر روی استراتژی بازاریابی خود، اطمینان حاصل کنید که بخش الهام بخشی اینستاگرام خود را تقویت کرده اید.
الهام بخشی و پیج های موفق اینستاگرامی چیست؟
الهام بخشی چیست؟ سوالی که این روزها کاربران زیادی در مورد آن سوال میکنند. الهام بخشی یعنی جرقه ایجاد کردن در ذهن مخاطب. یعنی تمام تلاش خود را بگذارید که در ذهن مخاطب تاثیر گذار باشید. حال چرا الهام بخش بودن مهم است؟
دیگر روزهایی که حضور در شبکه اجتماعی اینستاگرام می تواند گزینه ای برای بازاریابان باشد، گذشته است. امروز اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد پس این یعنی هر صنعت و شغلی در هر اندازه ای که باشد، پتانسیل بالایی در بازاریابی های عظیم دارد.
اینستاگرام اما این روزها دارای فضای رقابتی است. 25 میلیون کسب و کار فعال در آن کار می کنند 2 میلیون تبلیغ کننده از راه اشتراک گذاری استوری های خود کسب درآمد می کنند. در این فضا باید از روش های خلاقانه استفاده شود.
پیج های موفق اینستاگرام از تعامل استفاده می کنند. این برند ها فالووران خود را به انتخاب برندشان ترغیب می کنند اما چطور باید از پیج های موفق اینستاگرام الهام گرفت؟ از آن ها بیاموزید و استراژی های آن ها را دنبال کنید. برای کار کردن انگیزه داشته باشید.
دنبال پیج های الهام بخش اینستاگرام هستید؟ این 5 برند موفق اینستاگرام جزو الهام بخش ترین ها هستند. می توانید آن ها را دنبال کنید.
نایک یکی از اصیل ترین برندها و پیج های موفق اینستاگرام
داستان برندهای معروف تز آنجایی شروع میشود که آنها برای بهتر نشان دادن خود همیشه تلاش میکنند. یکی از همان برندهای معروف نایک میباشد.نایک با داشتن 87.1 میلیون دنبال کننده یکی از موفق ترین برند هایی است که در اینستاگرام فعالیت دارد.
پس جای تعجب نیست که برای بازاریابی اینستاگرام خود از استراتژی های قوی استفاده کند بازاریاب های برند نایک از روش های جذابی برای جذب مخاطبان استفاده می کنند. جذب مخاطب نیز می تواند میزان فروش را بالا ببرد.
برند نایک پس از اینستاگرام و نشنال جئوگرافیک، سومین برند تجاری محبوب است اما چه چیزی نایک را موفق کرده است؟ نایک به جای منتشر کردن عکس محصولاتش، از احساسات فالووران استفاده می کند.
از پیج های موفق اینستاگرام و در حالت کلی از برندهای موفق دنیا نایک است. عکس های اکانت این برند آدم هایی هستند که محصولات نایک را استفاده کرده اند. همه آن ها در حال تلاش دیده شده و موفق به نظر می رسند.
این برند از انگیزه های عاطفی استفاده می کند. در نتیجه پاسخ احساسی هم دریافت می کند به عبارت دیگر نایک به فالووران اعتماد به نفس می دهد. اعتماد به نفس برای ایجاد پیوند عاطفی با برند.
اما نایک چطور الهام بخش است؟ با فروش رویاها نه محصولاتش. شما هم می توانید از این موارد الهام بگیرید.
- برای ایجاد محتوا پیرامون موضوعات، از نکاتی که مشتریان خود لازم دارند، مطلع شوید.
- برای بر انگیختن احساسات، محتوای تصویری و متنی را با هم ترکیب کنید.
- ویژگی های محصولات را بدون تمرکز بر روی آن ها، بیان کنید.
برند معروف استارباکس
استارباکس با وجود 17.5 میلیون دنبال کننده معروف ترین فروشگاه زنجیره ای قهوه در دنیا است پست هایی که استارباکس ایجاد می کند، رنگی، شاد و بسیار جذاب هستند. هر پست این برند میانگین 169،575 لایک و بیش از 2276 کامنت دریافت می کند.
هرچند این برند بر روی عکس های رنگارنگ و خلاقانه سرمایه گذاری می کند، اما محتوای تولید شده توسط کاربر را مفید می داند استارباکس با چالش های جذاب کاربران را به استفاده از محصولاتش ترغیب می کند. مثلا از آن ها می خواهد عکس محصول خریداری شده از استارباکس را گرفته و آن ها را تگ کنند.
کاربران در پروموت کردن استارباکس با این روش نقش زیادی داشته و روزانه صدها محتوا برای آن ایجاد می کنند.
استارباکس چطور می تواند الهام بخش باشد؟ این برند فالووران خود را به طرفداران برندش تبدیل می کند. نتیجه این که به صورت رایگان برای آن تبلیغات می شود.
برند دوربین GoPro
همه مارک ها حساب تجاری اینستاگرامشان را روی خود متمرکز نمی کنند. به عنوان مثال برند دوربین GoPro محبوبیت خود را بر دو عامل اصلی استوار کرده است.
- سبک زندگی ماجراجویانه را ترویج می کند
- به جای تمرکز روی برند روی مشتریان متمرکز شده است.
موفقیت گو پرو خود نشان دهنده کاربردی بودن این استراتژی است. GoPro از داستان سرایی و قدرت آن آگاه است بنابراین با این روش تعامل فالووران خود در اینستاگرام را افزایش می دهد. استفاده از قصه گویی بصری بخشی از بازاریابی احساسی است.
در این بازاریابی تعامل بین دنبال کنندگان به سطح عمیق تری کشیده می شود.
برند GoPro چطور می تواند الهام بخش باشد؟ از داستان سرایی برای ایجاد ارتباط عاطفی با فالوورانتان استفاده کنید.
- با گفتن داستان شرکت یا برند خود شروع کنید.
- مشتریان خود را قهرمان داستانتان کنید.
- برای داستان سرایی سعی کنید از عکس ها و فیلم ها کمک بگیرید.
بیسکویت اوریو یکی دیگر از پیج های موفق اینستاگرام
بدون هیچی و فقط یک بیسکویت بودن رقابت را خیلی مشکل می کند. اما اوریو همچنان با قدرت در حال پیشرویی در بین بیسکویت ها است این برند همیشه از ایده های خلاقانه برای نشان دادن محصولات خود استفاده می کند. جلوه های بصری جذاب اوریو مخاطبان زیادی را به خود جذب می کند.
برای مثال همه می دانیم که سریال بازی تاج و تخت چقدر محبوب بود. اوریو نیز به تقلید از این فیلم با تکه های بسکویت فیلم و بازی جذاب بازی تاج و تخت تولید کرد این ویدیو در اینستاگرام سر و صدای زیادی به پا کرد و میزان تعامل برند با کاربرانش را بیشتر از همیشه بالا برد.
اگر میخواهید از دیگر پیج های موفق اینستاگرامی اطلاعات داشته باشید حتما سری به پیج اوریو بزنید.
اما اوریو چطور می تواند الهام بخش باشد؟ با استفاده از مارکتینگ های موقعیتی با کاربران در تعامل باشید. همیشه به روز باشید.
- اخبار را همیشه دنبال کرده و تجربه بصری خوبی از آن برای فالوورانتان ایجاد کنید.
- یک پست هماهنگ با موضوعات ترند درست کرده و به موقع آن را منتشر کنید.
شما هم برند های موفق دیگری سراغ دارید. که در اینستاگرام روند جذابی برای پست گذاشتن و تعامل در پیش گرفته اند؟ بیاید با هم در مورد آن ها بیشتر گپ بزنیم.
فروشگاه های موفق اینستاگرامی
سفورا کی از فروشگاه های موفق اینستاگرامی است. با وجود گزینه های فراوان در بازار، تخصص خوب سبب می شود شما یک گام جلوتر از رقبای خود باشید. اگر اقتدار و اعتبار کسب کنید مخاطب دنبالتان خواهد آمد.
Sephora به عنوان یک فروشگاه زنجیره ای لوازم آرایشی، ترفندها و نکات زیبایی زیادی برای جلب اعتماد مخاطبان به اشتراک می گذارد.
علاوه بر این موارد سفورا با متخصصان زیبایی زیادی کار می کند. این خود تخصص برند در زمینه زیبایی را نشان می دهد.
این نکات سبب جلب اعتماد افراد و تبدیل شدن آنها به مشتری می شود. این یعنی در بین برند های معتبر زیادی که وجود دارد، کاربر سفورا را انتخاب می کند سفورا چطور می تواند الهام بخش باشد؟ شما هم می توانید در کسب و کار خود دستاور های مخاطبانتان را به اشتراک بگذارید.
می توانید از متخصصان دعوت کرده و از آن ها نکات مهم در زمینه کاری خودتان را بپرسید. این گپ و گفت را با فالووران به اشتراک بگذارید از استوری ها و IGTV برای تعامل بیشتر با کاربرانتان استفاده کرده و فیلم های طولانی به اشتراک بگذارید.
اگر بخواهیم فروشگاه های موفق دیگر را در اینستاگرام نام ببریم که ایرانی هستند میتوان به فروشگاه خانومی، موتن رو، دیجی کالا، دیجی استایل و… اشاره نمود.
سخن آخر:
مقاله پیج های موفق اینستاگرام به پایان رسید آخرین نکته ای که وجود دارد این است که به طور کاملا دقیق نمیتوانیم بگوییم موفق ترین پیج های اینستاگرام کدام ها هستند زیرا بسیاری از پیج ها از لحاظ بازدید بسیار عالی هستند برخی از لحاظ تعداد کامنت و…
اما در حالت کلی پیج هایی که در بالا مثال زدیم جزئه پیج هایی هستند که برند آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هدف ما از این مقاله معرفی پیج هایی است که از لحاظ برندینگ به شهرت رسیده اند.