در این مقاله به توضیح پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام می بپردازیم. اینستاگرام در سال 2010 ایجاد شد. و تا الان، به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی تبدیل شده است هر شبکه اجتماعی در راستای محتوای خاص خود فعالیت دارد. اینستاگرام، شبکه اجتماعی است که بر پایه محتوای تصویری فعالیت دارد.
در اینستاگرام کسب و کارهای اینترنتی زیادی ایجاد شده اند. تمامی این فروشگاه ها یا پیج های عادی نیاز دارند که صفحاتشان پیشرفت داشته باشند.
پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام
برای این پیشرفت، نیاز است که محتوای تاثیرگذار و محبوب در اینستاگرام تولید شود. در واقع محتوای مناسب و پرطرفدار در اینستاگرام، مخاطب را به سمت خود می کشاند.
در ادامه همراه ما باشید. زیرا می خواهیم محبوب ترین محتواهای اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم.
چه محتوایی در اینستاگرام بیشترین فالوور را دارند ؟
سوالی که ذهن بیشتر کاربران را به خود مشغول کرده است این میباشد که چه محتوایی در اینستاگرام بیشترین فالوور را دارند. به همین خاطر ما موضوعات پرطرفدار اینستاگرام را بیان خواهیم نمود.
-
محتوا ارتباط مستقیم با شخصیت مخاطب داشته باشد
یک دسته از محتواهایی که تاثیر بالایی بر روی مخاطب دارند، محتوایی هستند که با توجه به شخصیت مخاطب تولید شده اند می دانیم که مخاطب ها سلایقشان نسبت به هم متفاوت است. با توجه به همین موضوع بایستی شناخت کافی از مخاطب خود کسب کنید.
برای این که بتوانید مخاطبان خود را بشناسید، پیشنهاد می کنیم به چند سوال زیر پاسخ دهید پاسخ به این سوال ها به شما کمک می کند تا شناخت بهتری از مخاطبان خود کسب کنید.
- میانگین سنی مخاطبانم چه میزان است؟
- اکثریت مخاطبانم را زنان تشکیل می دهند یا مردان؟
- مخاطبان من از کدام شهر یا کشور هستند؟
- مخاطبان من بیشتر به چه موضوعی علاقه دارند؟
-
نقل و قول کردن
یکی از پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام محتوایی است که در آن، نقل و قول انجام شده باشد. نقل و قول، به توضیح یا بررسی مشاهیر و بزرگان خاصی اشاره دارد.
همیشه سعی کنید از نقل و قول هایی که منتشر کرده اید، آرشیو داشته باشید. زیرا اگر بخواهید هر بار به تولید محتوا در این زمینه بپردازید، بسیار وقتتان گرفته می شود بسیار دقت داشته باشید که نقل و قولی که ارائه می کنید، صحت داشته باشد.
چنانچه در رابطه با موضوعی که می خواهید انتشار دهید، اطلاعات ندارید، سعی کنید از مخاطب خود جواب را جویا شوید. در این صورت مخاطب را هم درگیر موضوع می کنید.
-
طراحی پرسش و نظرسنجی
کاربران اینستاگرام محتواهایی را که در آن پرسش ایجاد شده باشد را بسیار دوست دارند. از این رو این دسته از محتوا ها، جزو پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام شناخته شده اند.
سعی کنید پرسشی که ایجاد می کنید، در حوزه کسب و کار یا فعالیتتان باشد. این کار باعث می شود تا حس همدلی و همکاری در مخاطب ایجاد شود.
سعی کنید پرسش ایجاد شده، به جای این که مسئله ذهنی شما باشد، پرسشی از نزد مخاطب باشد.
ایجاد پرسش و نظرسنجی حتی نزد الگوریتم اینستاگرام هم، از جایگاه خاصی برخوردار است.
-
نشان داد پشت صحنه
برای هر کاربر و مخاطبی، بسیار جذاب است که پشت صحنه یک پست منتشر شده را ببینند. پس به جرات میتوان گفت یکی دیگر از پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام نشان دادن پشت صحنه است.
سعی کنید از پشت صحنه کسب و کار و زندگی خود، برای مخاطبان پرده برداری کنید. این کار را می توانید در پخش زنده یا بخش استوری اپلیکیشن اینستاگرام انجام دهید نشان دادن پشت صحنه به مخاطب، موجب می شود که مخاطب احساس نزدیک تری داشته باشد.
برای مثال مخاطبی را در نظر بگیرید که دنبال کننده یک پیج آشپزی است. طبیعتا آن مخاطب وقتی که اینستاگرام خود را باز می کند، به استوری های آن پیج مراجعه می کند.
صاحب پیج آشپزی باید سعی کند از مراحل طبخ خود فیلم با عکس در استوری منتشر کند. این کار اعتماد را نزد مخاطب بالا می برد.
سپس نتیجه می گیریم محتوایی که، پشت صحنه آن منتشر شده باشد، یکی از پرطرفدارترین محتوای اینستاگرام محسوب می شود.
-
مصاحبه
سعی کنید هر از چند گاهی، با افراد مشهور مصاحبه کنید و فیلم یا صدای مصاحبه را در پیج خود منتشر کنید. این کار قطعا برای مخاطبان شما جذاب می باشد.
البته به این موضوع دقت کنید فردی که با او مصاحبه می کنید حوزه فعالیتش با پیج شما یکی باشد. در غیر این صورت خروجی از مصاحبه نمی گیرید.
-
طنزپردازی کنید
قطعا طنزپردازی در محتوا، می تواند برای مخاطبین شما جذاب باشد.(زیرا یکی از پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام محتواهای طنز میباشد)
هر از چند گاهی، سعی کنید طنزپردازی خود را بالا ببرید. زیرا باعث می شود مخاطب با شما احساس صمیمانه تری داشته باشد البته مراقب باشید تا طنزپردازی شما، از حد خود فراتر نرود.
-
مسابقه
این روزها پیج های بسیار زیادی از طریق مسابقه جذب فالوور میکنند. این راه به شما کمک میکند افراد بخواهند پیج شما را دنبال کنند. سعی کنید مسابقات جذابی را حتما در پیج خود برگذار نمایید.
- مناسبتی
در مناسبت هایی مانند روز دختر، روز پدر و… در صورتی که خلاق باشید میتوانید مطالب جذابی را استوری کنید. با این کار افراد ا ترغیب خواهید کرد با شما تعامل داشته باشند. حتی میتوانید در زمان هایی که تیم های محبوب بازی دارند نظر سنجی، پست و استوری بگذارید که بسیار بازدهی خوبی خواهد داشت.
اصول تولید محتوا در اینستاگرام
تا به اینجای کار پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام را به شما گفتیم. اما فقط دانستن این موارد کافی نیست. شما باید اصول تولید محتوا در اینستاگرام را بدانید.
در ادامه ما به دو مورد از مهم ترین آن ها می پردازیم.
- کیفیت
در واقع می توان گفت که کیفیت در هر محتوا و هر شبکه اجتماعی حرف اول را می زند.
هر نوع محتوا را، در هر قالبی منتشر کردید، بایستی در بالاترین سطح کیفیت خود باشد.
از آنجایی که تمامی محتواهای اینستاگرام تصویری هستند، باید تمامی عکس و ویدیوها را با کیفیت بالا منتشر کنید.
- محتوا باید جنبه بصری داشته باشد
محتوای اینستاگرام، نسبت به هر شبکه اجتماعی دیگری متمایز است. این که محتوای شما بصری باشد، از اهمیت بالایی نزد کاربر برخوردار است.
هر میزان محتوای شما در اینستاگرام بیشتر جنبه بصری داشته باشد، محتوای موفق تری را نیز دارید.
دیگر مواردی که می تواند در تولید محتوای اینستاگرام به شما کمک کند
تا به این جای کار به تعدادی از پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام پرداختیم.
موارد دیگری در اینستاگرام وجود دارند که شما می توانید برای تولید محتوای اینستاگرام از آن ها استفاده کنید. در ادامه به تعدادی از آن موارد را ذکر می کنیم.
- الگوهای آماده را بررسی کنید. همان طور که گفتیم، اینستاگرام بر پایه محتوای تصویری فعالیت دارد. سعی کنید تصاویر خود را بر پایه الگو ها و قالب های خاصی منتشر کنید. الگو ها باعث می شوند تا مخاطب ترغیب به دیدن ادامه محتوا شود.
- یکی دیگر از مواردی که می تواند در تولید محتوای اینستاگرام به شما کمک کند، عکس های باکیفیت است. سعی کنید از عکس های باکیفیت استفاده کنید. استفاده از عکس های باکیفیت می تواند باعث رضایت مخاطب شود.
- می توانید از محتوای برند های موجود استفاده کنید. این کار می تواند به این دلیل باشد که شما زمان کافی را برای تولید محتوای پربازدید اینستاگرام نداشته باشید. در واقع شما می توانید برای تولید محتوای اینستاگرام از محتوای برند های مشابه خود استفاده کنید؛ البته در این مسیر دقت داشته باشید که، قوانین کپی رایتینگ را رعایت کنید.
- برای تولید محبوب ترین محتوای اینستاگرام می توانید، از هشتگ ها استفاده کنید. هشتگ ها می توانند باعث بالا رفتن بازدید پست شما شوند.
- می توانید برای تولید محتوای اینستاگرام با اینفلوئنسر ها همکاری داشته باشید. این کار هم می توانید کیفیت محتوای اینستاگرام شما را بالا ببرد و هم می توانید تعداد فالوور هایتان را افزایش دهد.
پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام
بسیاری از کاربران سوال میکنند پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام کدام ها هستند.اگر بخواهیم موضوعات پرطرفدار اینستاگرام را در یک قالب کلی بیان نماییم باید بگوییم موضوعاتی مانند طنز، آموزش ترفندهای شبکه های اجتماعی، آموزش هایی درباره فن بیان و زبان بدن، آموزش هایی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و موضوعاتی که این روزها افراد زیادی به دنبال آن هستند(مانند تحلیل ارزها و…) بسیار میتوانند پر بازدید باشند.
سخن پایانی
سعی کنید در تولید محتوا از ابزار های مختلف اینستاگرام هم استفاده کنید به طور مثال می توانید از قابلیت بومرنگ در ایجاد استوری استفاده کنید.
در این مقاله به پرطرفدارترین محتواهای اینستاگرام پرداختیم. امیدواریم که بهره کافی را از این مقاله برده باشید.
برای بالا بردن کیفیت محتوا چه کاری می تونم انجام بدم؟
می تونید از ابزار های مختلف و پیشرفته برای تولید محتوای با کیفیت استفاده کنید
محتوای عکس هم می تونه روی جلب نظر مخاطب ها موثر باشه؟
بله؛ اگر عکس کیفیت لازم رو داشته باشه قطعا می تونه برای مخاطب ها جذاب باشه
برای جلب توجه می تونم از باکس های نظر سنجی استفاده کنم؟
بله، این کار می تونه موثر و جذاب باشه برای مخاطب ها
برای رسیدن به شهرت چه کاری می تونم انجام بدم؟
رو موضوعات محتوا و کیفیتشون کار کنید. به این صورت می تونید تصویر خوبی از خودتون به افراد نشون بدید
چه ابزار هایی برای تولید محتوای بهتر و با کیفیت وجود داره؟
برای تولید یک محتوای خوب و با کیفیت می تونید از نرم افزار های پیشرفته ویرایش ویدئو و عکس استفاده کنید و با بعضی نرم افزار ها فونت های زیبایی در کپشن و یا عکس اضافه کنید.