با مقاله پیج کریتور اینستاگرام چیست با شما هستیم. بازاریاب هایی که برای هدایت کردن مخاطبین بیشتر به اکانت های خود مشتاق هستند. هم اکنون این شانس را دارند که برای یک اکانت creator اینستاگرام اقدام کنند.
اینستاگرام این آپشن را در اوایل سال ۲۰۱۹ به عنوان جایگزینی برای اکانت بیزینس معرفی کرد پس از دوره تست کوتاهی، این پلتفرم اجتماعی اکانت creator اینستاگرام را در دسترس همگان قرار دارد.
پیج کریتور اینستاگرام چیست(آموزش ویدیویی)
حساب creator یکی از حساب های تجاری اینستاگرام محسوب می شود.
اینستاگرام در اواخر سال 2018 اطلاع داد که در حال بررسی این نوع حساب بر روی اکانت اینفلوئنسرهای معروف می باشیم. بعد از چند ماه بررسی اعلام کردند که این نوع حساب برای اکانت های بالای 10 هزار فالوور فعال شده است.
ویژگی هایی که اکانت کریتور اینستاگرام را منحصر به فرد کرده است مدیریت راحت تر حساب کاربری، آنالیز دقیق حساب و مدیریت دایرکت های اینستاگرام می باشد.
تفاوت اساسی این حساب با حساب های تجاری دیگر در اطلاعات دقیقی است که در بخش insight آن نمایش داده می شود.
یکی دیگر از مزایای این حساب آن است که می توان فیلتری را برای پیام های خود قرار داد تا پیام های مهم و کاری را از پیام های اسپم جدا کرد. در ادامه به طور کامل به بررسی مزایای این حساب می پردازیم.
پیج کریتور اینستاگرام چیست
اکانت creator اینستاگرام چه تفاوتی با اکانت بیزنس دارد؟ آیا تمامی قابلیت های جدید این اکانت ارزش این را دارد که نوع اکانت خود را تغییر دهیم؟
در این نوشتار به بررسی قابلیت های این اکانت می پردازیم. بعد از آن شما قادر به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا این نوع از اکانت برای شما مناسب است یا خیر، هستید.
اکانت creator اینستاگرام مختص چه کسانی است؟
پیج کریتور اینستاگرام چیست و برای چه افرادی مناسب است را در ادامه به طور مفصل تری بررسی خواهیم نمود. در واقع اینستاگرام این قابلیت ها را به هر پروفایلی با بیش از ۱۰ هزار فالوور ارائه می دهد. این گزاره به ما دو چیز را می گوید:
1) اینستاگرام می خواهد تعداد اینفلوئنسرها را در پلتفرم خود بیشتر کند.
87/1 درصد از اینفلوئنسرها گفتند که اینستاگرام بهترین پلتفرم برای آنها است. در نتیجه این پلتفرم متوجه شده است که اینفلوئنسرها نقش به سزایی در پیشرفت اپلیکیشن آنها دارند.
هم اکنون اینستاگرام در نظر دارد که سرویس های بیشتری را به اینفلوئنسرها ارائه دهد. تا آنها را جذب کند و باعث شود که آنها به منتشر کردن محتوا در آنجا ادامه دهند.
2) اینستاگرام می خواهد تجارت ها از اینفلوئنسرها جدا باشند
اکانت creator اینستاگرام شامل قابلیتهایی است. که به طور خاص برای اینفلوئنسر هایی که اصلاً به تجارت های سنتی تعلق ندارند، طراحی شده است.
آنها به طور رسمی متوجه شده اند که دو نوع نیاز برای مدیریت محتوا در شبکه های مجازی وجود دارد. نیاز اول در مورد کسانی است که پایه های تجارتشان در تجارت های سنتی نهفته شده است. و نیاز دوم، در مورد تجارت های نوظهور آنلاین است.
اگر بخواهید نوع اکانت خود را عوض کنید با دو گزینه زیر مواجه می شوید. در توضیحات اکانت creator اینستاگرام نوشته شده است که: این اکانت برای شخصیت های مشهور، تولیدکنندگان محتوا، هنرمندان و اینفلوئنسرها مناسب است.
برای جذب اینفلوئنسرها، اینستاگرام در این نوع اکانت قابلیت های زیادی را به این اشخاص ارائه می دهد که بتوانند بهتر به بررسی پارامترهای اکانت خود بپردازند.
چه قابلیت های خاصی برای اکانت creator اینستاگرام موجود است؟
بعد از دانستن اینکه پیج کریتور اینستاگرام چیست به نظر شما آیا واقعا اینکه از اکانت شخصی یا بیزینس خود به اکانت creator اینستاگرام مهاجرت کنیم ارزشش را دارد؟
پاسخ این سوال در صورتی که شما علاقهمندید اطلاعات بیشتری در مورد کاربرانتان به دست بیاورید بله است!
اینستاگرام به صاحبان این دسته از حساب های کاربری خدماتی را ارائه می دهند تا بتوانند بهتر به تجزیه و تحلیل پارامترهای حساب کاربری خود بپردازید. در نتیجه می تواند محتوای بهتری را تولید کند.
از جمله این قابلیت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-
تعداد روزانه فالو و آنفالو
با یک اکانت بیزینس کاربران فقط میتوانند به تعداد هفتگی آنفالو ها و فالو ها دسترسی داشته باشند.
این قابلیت به اینفلوئنسر ها کمک می کند. زیرا آنها می توانند بفهمند که کدام ویدیو ها تاثیر مثبت یا منفی در هر روز داشتند.
-
دیتاهای دموگرافیک (بر حسب سن، موقعیت و…)
این قابلیت در اکانت بیزینس هم ساپورت شده بود. با این قابلیت کاربران می توانند بفهمند که فالوورها در چه سن و موقعیتی قرار دارند. در نتیجه می توانند محتوای بهتری را را به آنها ارائه دهند.
-
داشبورد اکانت creator اینستاگرام
اینستاگرام یک قابلیت جدید به نام creator studio معرفی کرده است. این ویژگی، به کاربران کمک می کند که تمامی insight ها را در یک داشبورد کارآمد داشته باشند.
-
پیام های طبقه بندی شده
اینفلوئنسرها تعداد زیادی مسیج در روز دریافت می کنند. بسیاری از این پیام ها طرفدارانی هستند که فقط می خواهند سلام کنند. بعضی از آن ها پیام هایی هستند که برای همکاری فرستاده می شوند.
بعضی از آنها نیز پیام های بدون استفاده و مزاحم هستند.
با یک اکانت بیزینس یا اکانت شخصی کاربران یک اینباکس برای همه ی پیام هایشان دارند. اما با اکانت creator اینستاگرام، کاربران میتوانند پیام های خود را درون پوشه هایی طبقه بندی کند:
- پوشه اول شامل پیام های اولیه این است که کاربران علاقه مند هستند آنها را دریافت کند و برای آنها نوتیفیکیشن اکتیو باشد.
- پوشه دوم شامل پیام های عمومی است که اینفلوئنسرها نیازی به نوتیفیکیشن آنها ندارد.
- پوشه سوم مربوط به درخواست ها است. این پوشه شامل پیامها از افرادی می شود که اینفلوئنسر فالو نمیکند.
پدیدآورندگان محتوا می توانند پیام ها را بین فولدرها حرکت دهند. این قابلیت به کاربران اجازه میدهد که پیامها از دوستان خانواده و افراد دیگر را اولویت بندی کنند.
-
برچسب های بیشتر
دومین نکته مهم بعد از پیج کریتور اینستاگرام چیست این است که اکانت creator اینستاگرام، به کاربران انعطاف بیشتری برای برچسب گذاری برند شخصی خودشان می دهد. با یک اکانت بیزینس، اینستاگرام به شما دسته بندی را اختصاص می دهد که شما روی صفحه فیسبوک خود انتخاب کردید.
با اکانت creator اینستاگرام، شما می توانید هر برچسبی که مایل بودید را برای صفحه اینستاگرام خود انتخاب کنید.
این قابلیت شما را قادر می سازد تا زمینه ای که واقعا مرتبط به زمینه کاری شماست را انتخاب کنید.
-
ارتباط انعطاف پذیر
در قسمت ارتباط اینستاگرام، کاربران ایمیل و شماره تلفن خود را قرار می دهند. اینفلوئنسر ها هر روز مقادیر زیادی از ایمیل های اسپم و تماس های بدون دلیل را دریافت می کنند.
هم اکنون با اکانت creator اینستاگرام، افراد می توانند دکمه تماس را در هر زمان که مایل بودند به سادگی خاموش کنند.
این به کاربران قدرت انتخاب بیشتری می دهد که چه کسی با آنها تماس بگیرد و چه کسی خیر.
اکانت بیزینس اینستاگرام در مقابل اکانت creator اینستاگرام
با تمام قابلیت هایی که برای اکانت creator اینستاگرام وجود دارد. هیچ دلیل واقعی مبنی بر نگه داشتن اکانت بیزینس وجود ندارد. مگر اینکه شما از یک برنامه شخص ثالث و تحلیلگر (مثل hootsuit) برای راحت تر کردن مدیریت صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید.
هم اکنون منتشر کردن اطلاعات از اکانت creator اینستاگرام با استفاده از api اینستاگرام پشتیبانی نمی شود.
ولی اگر شما شخصی هستید که یک برند برای تبلیغ کردن روی اینستاگرام دارد. اما نیاز به زمان بندی دقیق و مدیریت پیشرفته برای اکانت خود ندارند، احتمالاً قابلیتهای اکانت creator اینستاگرام ارزش سوئیچ کردن را دارد.
دلیل این انتخاب این است که شما می توانید به اطلاعات تحلیلی بیشتری در مورد اکانت خود دست پیدا کنید.
همچنین می توانید کنترل اینباکس خود را داشته باشید. در مجموع این نوع از اکانت انعطاف پذیری بیشتری دارد.
توجه کنید که این نوع از اکانت برای نیازهای پیج های با فالوور های بالا طراحی شده است. ولی حتی اگر فالورهای کمی دارید نیز میتوانند برای شما مفید باشد.
چگونه اکانت اینستاگرام خود را به creator تغییر دهیم؟
حال که متوجه شدید که پیج کریتور اینستاگرام چیست وقت آن رسیده نحوه تغییر به اکانت کریتور را هم بیاموزید. در صورتی که تعداد زیادی فالوور دارید. ممکن است بخواهید که دیتا و معیارهای بیشتری داشته باشید. که بتوانید محتوای جذابی را برای فالوور های خود تولید کنید.
همچنین ممکن است دوست داشته باشید که بتوانید کنترل پیام ها، فیلترها و اطلاعات تماس خود را به دست بگیرید. در این صورت قطعاً این نوع حساب کاربری برای شما مناسب خواهد بود.
حال نگاهی به قدم های مورد نیاز برای سوئیچ کردن به اکانت creator اینستاگرام می اندازیم.
توجه: اگر اکانت شما هم اکنون پرایوت است، تغییر نوع حساب کاربری تان به اکانت creator اینستاگرام، باعث پابلیک شدن آن می شود. در صورتی که شما با این موضوع مشکلی دارید این نوع حساب کاربری برای شما مناسب نیست.
- گام اول: به تنظیمات بروید
به پروفایل خود مراجعه کنید. و روی منویی که در سمت راست بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.
سپس روی دکمه تنظیمات در پایین منو که آیکون چرخ دنده دارد کلیک کنید.
از منوی تنظیمات گزینه account را انتخاب کنید.
در صورتی که یک اکانت شخصی دارید گزینه switch to professional account را در پایین منو انتخاب کنید.
در صورتی که یک اکانت بیزینس دارید گزینه switvh to creatot account را انتخاب کنید.
اگر شما از یک اکانت شخصی در حال تغییر وضعیت به اکانت creator اینستاگرام هستید، آنگاه منوی زیر را مشاهده می کنید.
حال از بین این گزینه ها باکس creator را انتخاب کنید.
سپس به قدم بعدی می رویم.
- اکانت خود را ایجاد کنید
- دسته بندی مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
- برچسبی که به بهترین نحو شما را توصیف می کند را انتخاب کنید.
- سپس روی next کلیک کنید.
- شما این انتخاب را دارید که یک حساب فیسبوک را به پیج خود متصل کنید. اگر یک حساب فیسبوک دارید از لیستی که به شما داده می شود یکی را انتخاب کنید.
- اگر تمایلی به این کار ندارید ایرادی ندارد! فقط روی Escape کلید کنید. و به قدم بازبینی اطلاعات تماس شما منتقل شوید.
- اینجا جایی است که شما می توانید انتخاب کنید که اطلاعات تماس شما روی پروفایل شما نمایش داده بشود یا نشود.
- گزینه ای که تمایل دارید را انتخاب کنید. شما همیشه می توانید انتخاب خود را عوض کنید.
- بعد از انتخاب کردن گزینه های تماس شما اکانت creator اینستاگرام خود را ایجاد کرده اید. تبریک می گوییم.
- حال معیارها و امکانات جدیدی در دسترس شما قرار گرفته است که در زیر به بررسی آنها می پردازیم.
چک کردن امکانات جدید
- ابتدا همانند قبل به پروفایل خود بروید.
- روی گزینه insights کلیک کنید.
- از آنجا اپلیکیشن تمام تعاملات جدید را در سه تب متفاوت به شما نشان می دهد.
تب اول، تب محتوا است. این تب به شما تمام پست هایی که این هفته داشته اید را نشان می دهد. و همچنین نشان می دهد که چگونه عمل کرده اند.
تب دوم، تب فعالیت است که تمام تعاملاتی که مردم با صفحه ی شما داشته اند را نشان می دهد. مثل تعداد دفعاتی که پست ها و پروفایل شما توسط مردم دیده شده است.
آخرین تب، تب مخاطبان است. این تب به شما اطلاعات دموگرافیک را در مورد فالوور های شما مثل سن و کشور و … نشان می دهد.
در پیام ها شما اینباکس جنرال دارید.
آیا اکانت خود را به creator account تبدیل کنیم یا خیر؟
اکانت creator در اینستاگرام میتواند تغییر بسیار بزرگی برای اینفلوئنسرها باشد. زیرا مدیریت های مختلفی را به آنها ارائه می کند مانند مدیریت کامنت ها.
اما در حال حاضر تنها زمانی است که می تواند مورد استفاده بودن این نوع اکانت را برای همه اثبات کند.
بنابراین تنها با بررسی و تحقیق اکانت هایی که این فیچر را اعمال کردند می توان نتیجه گرفت که چگونه عمل می کند. پس جواب مشخصی برای این موضوع وجود ندارد.
جمع بندی
مقاله پیج کریتور اینستاگرام چیست به پایان رسید. آخرین نکته ای که وجود دارد این است که در صورتی که شما تولید کننده محتوا هستید، برای دسترسی به اطلاعات بیشتر برای ارتقای اکانت خود می توانید از اکانت creator اینستاگرام استفاده کنید.
این اکانت به شما اطلاعات تحلیلی زیادی را ارائه می دهد. در نتیجه شما می توانید برای هر چه بهتر شدن محتوای تولیدی خود از آن استفاده کنید.
در صورتی که از این اکانت استفاده کنید. از مزایایی مثل دسته بندی دقیق تر و همچنین اینباکس منظم تر و آمار فعالیت روزانه بهره مند خواهید شد. در این صورت به امکانات بیشتری نسبت به یک اکانت بیزنس دسترسی دارید. امیدواریم مطلب پیج کریتور اینستاگرام چیست برای شما مفید واقع شده باشد.
ایا الان api برای اکانت کریتور فعاله که بتونیم برنامه ی شخص ثالث فعال کنیم ؟
خیر ولی خود اکانت کریتور برای شما داشبورد خوبی رو فراهم کرده
یا کتگوری ای که برای فعالیتمون انتخاب میکنیم یه انتخاب بدون بازگشته؟
خیر شما میتونین بعدا کتگوری ای که توش فعالیت میکنید رو عوض کنید
در صورتی که بخواهیم اکانت کریتور رو امتحان کنیم اگه راضی نبودیم میتونیم به بیزنس برگردیم؟
ان کنیم اگه راضی نبودیم میتونیم به بیزنس برگردیم؟
بله شما کاملا قادر هستید که تغییر بدهید